Thursday, July 12, 2012

Wajarkan ibu anak autisma berhenti kerja


Apakah Pandangan Anda?

"bereti keje daripa menyusahkan org lain menjaga anak kita......jadi umpatan bawa anak ke tempat keje.....satu bebanan kepada org lain ....sape berdosa si ibu @ si anak @ org yg mengumpat"

(Salinaayu Jkr Tanah Merah)

Pinksemalu Collections Dalam situasi mcm ni, kena ingat balik siapa yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap anak. Ibubapa. Banyak alternative selain berhenti kerja, tapi berhenti kerja pun bagus juga. Yang penting, jangan sampai anak tu terasa dia itu beban. Dia amanah dan nikmat, bukan beban.

Merang Jb Kadang kita merasakan berhenti kerja akan menjadi beban... Tetapi allah maha mengetahui, dia tahu apa yg kita perlukan bukan apa yg kita hendak.... Menjaga anak istimewa memerlukan kesabaran yg tinggi .... Byk hikmah yg kita tidak ketahui... Yakinlah rezeki allah ada dimana2...

Rosnah Abdullah pilh yg terbaik..kedua2nya penting..ada hikmah disebalik apa yg allah ujikan kpd kita..biar apa yg org kata tntag kita masuk telinga kanan keluar telinga kiri..kita thu apa yg kita lakukan..

Drwawa Abdul pandangan saya, berhenti kerja bukanlah yg terbaik melainkan suami boleh sara 100%. jgn nanti esok2 bergaduh suami isteri sbb tak cukup duit nk sekolahkn anak since anak mcm ni byk nk guna duit utk bg yg terbaik pd dia. bukn murah2 mcm anak biasa. umpatan orang tu dia yg berdosa takde kaitan dgn mak atau anak. yg penting dah terangkn pada semua ttg anak kita. ket jab kata ok okla, peduli lah org lain.

Syahrul Nizar Abdullah ALLAH MAHA MENGETAHUI dan banyakkan bersabar.. saya pun menghadapi ujian yang sama...

Kurnia Fatrianda Nanda kewajiban kita orang tua untuk memberitahu kepada oranglain atau lingkungan atas keadaan anak kita,sehingga yang tidak tahu menjadi tahu dan yang tidak paham menjadi paham,dan bersabar lah insya allah umpatan itu tidak ada lagi,dan saya sudah melakukannya ,alhamdulillah sekarang saya tidak terbebani lagi dengan pertanyaan dan umpatan2 itu lagi,dan bahkan lingkungan pun ikut memperhatikan perkembangan anak saya serta memberikan imformasi yang mereka dapati diluar.pada dasarnya kita orang tua harus iklas atas keadaan anak kita apapun keaadan nya.

Ummie Yatie Salam. Dulu saya dalam keadaan dilema macam ni gak. Seandainya duduk dirumah pun kita masih boleh berkerja. LAGI HEBAT!! Kita boleh beri perhatian pada anak syurga kita sambil membuat apa saja kerja yang kita suka. Pilihan di tangan kita. KITA LAH IBU, PEKERJA DAN BOS YANG HEBAT. Si anak LANGSUNG TIDAK BERDOSA, Si pengumpat DAH TENTU berdosa manakala Si IBU harus pandai menjaga hati dan perasaan agar TIDAK tergolong dari kalangan org2 yang berdosa.


Elydiana Abu Nawi kalau yg ngompat tu yg jage,carik yg lain.kalau kt tmpt kije or kwn2,tu mmg xleh nk elak walau pindah 10 tmpt kije pon.name pon ddk kt bumi.kalau kat marikh mungkinla lain.jadi,positip je.coz diorang jeles sebenarnye kite dah ade tiket kesyurga.then,setuju kalau berenti t husband bleh cover totally or ade kije sambilan kt rumah yg bleh menampung..wish u luck..

No comments:

Post a Comment

Tempah IKLAN anda di sini

IKLAN
IKLAN
IKLAN
IKLAN
Advertise Now!