Monday, September 17, 2012

Kata2 semangat

"Kepada Kelab Anak Autisme,harap dapat beri saya semangat, saya ada sorang anak autisme yang langsung x mampu melakukan ape2 kini berumo 19thun perlu dijaga seperti anak kecil, dia sgat aktif cuma baru2 ni je dia kurang sikit aktif"... Norashikin Hussin
  • Nik Mat Ya saya 6 tahun...juga kurang mampu buat keje sendiri dan masih pakai lampin....sabar lah...mungkin itu ujian...

  • Pok Rol semoga puan Norashikin Hussin sentiasa dalam keadaan tabah dan sabar dalam menguruskan anak autisme. berat mata saya yg membaca, pasti berat lagi bahu memikul.. semoga dipermudahkan segala urusan. amin...

  • Faridah Salleh semuga tabah n sabar...mmng bnyak cabaranya..anak akk dulu di anggap autisme gak..now dh 27 thn...dh boleh berdikari..cuma tak boleh jauh dari kita n perlukan kawalan kita..lg pula ada epilepsy..serangan lbihkurang once a month...kna lebihkan masa utk dia puan....:))

  • Hazarawati Ismail semoga tabah akak. ini semua ujian tuhan utk kita

  • Kiran Kina Ini semua ujian tuhan,

  • Sitijuraidah Zahari puan,besar pahalanya jika kita menjaga anugerah allah ini hingga ke hujung nya...allah memilih kita ...kerana allah yakin kita mampu menjaganya dengan baik dan terbaik....puan ada kami yg sehaluan dengan puan...untuk menceritakan pada org lai yg tak tahu dan tak pernah ambik tahu dan tak boleh rasa kerana mereka tidak rasa dan takkan boleh faham....hanya kita sahaja yg boleh faham kerna kita ada anugerah itu...pelihara ia selagi masih ada...jika dia dah tiada ada kemanisan yg puan takkan boleh lupa...

  • Lady Diana Bila saya tengok zaman sekarang ramai remaja bermasalah sosial, ada tanggang moden dan lain-lain...saya bersyukur yang saya ada anak istimewa...

  • Pak Long Evergreen tahniah puan...semoga puan tabah menjaga tiket ke syurga ni...semoga Allah merahmati puan dgn kesabaran isterinya nabi Ya'kub...kekuatan Siti Khadijah...

  • Hartini Bt Husin my son 5 ++years..nak bagi kurang aktif & dgr cakap baca surah2 fatihah, alam nasyrah tiup ubun2 kepala semasa tidor.. try bagi supplement yang dapat stabilkan otak supaya dia fokus ..urutan refleksologi pun boley membantu.. saya try Alhamdulillah anak yang hyper semakin cool & relax..dan boleh dengar arahan..memang sedih..tapi kena bersabar byk2..hanya ibu2 yang ada autisme yang memahami..

  • Anggun Lavender saya terharu sgt2 bila baca semua komen2 diatas..hgga menangis teresak2..kerana sy faham dn juga merasai apa yg kita yg senasib ini rasai..sy juga mempunyai ank lelaki autisme..skrg umur dia dh 5 tahun..masih blum bersekolah, belum bole bercakap kerana masih belum buat terapi. sukar utk sy dptkn kata2 sokongn..kerana kwn2 sekeliling mempunyai ank2 yg normal. sukar utk sy meluahkn segala rs kerana tidak ramai yg memahami kecuali yg kita yg merasa.

  • Zack Saleh saya harap sama2 kita tabah mhadapi ujian allah ini..saya juga anak autisme..pd 11 syawal baru ni ibunya telah kmbali ke rahmatullah.saat ini saya bseorangan mghadapinya..

  • Hasmawati Malik Saya juga rs sedih bila bc semua komen..anak saya 6 thn juga masih berdiapers..dan masih blm pndai berdikari..baru bbrp kali pergi terapi..bersyukurlah kita insan terpilih untuk memelihara anak syurga ini..

  • Norafni Razali Cuba hantar di Nasom... Norashikin Hussin ada x hantar anak tu kt mane2. anak saya bersekolah di Sek Men Seksyen 5, Wangsa Maju. Alhamdulillah byk perubahan. Boleh berdikari byk..

  • Zaza Masrini Ghazali Hanya kita yang memiliki anak2 istimewa ini yang tahu betapa susah perit jerih payah untuk menjaga mereka ini..tapi bersabarlah... sesungguhnya Allah tidak akan menguji umatnya melebihi tahap kesabaran kita... Dia tahu sejauh mana kita mampu untuk menjaga anak2 ini... sebab tu kita di antara insan2 terpilih... anak saya dah berumur 9 tahun dan masih memakai pampers... saya susah hati sangat sebab dia dah pakai pampers saiz XXL tak tau lah lepas ni kalau pampers tu dah tak muat dengan dia.... sedih sngat bila pikirkan .. tapi anak2 istimewa ni sangat manja dan kehadiran mereka adalah sesuatu yg terindah dalam hidup kita...... hargailah mereka selagi mereka masih bersama kita...

  • KELAB ANAK AUTISME Mohonlah kekuatan kepada yang Esa...usaha berterusan perlu dilakukan tanpa kenal jemu.

  • Norzihan Zakaria saya juga mempunyai anak adhd...berumur 5 thn dan masih tidak bersekolah...tersangat aktif dan sukar utk dikawal...moga kita diberikan kekuatan utk menghadapi ini semua...hanya org yg senasib dgnkitayg memahami keadaan ank kita...

  • Nana Mohd Radi Banyak bersabar, kita adalah org2 yg terpilih menerima ujian Allah. Di dunia kita yg membantu dia, di akhirat nanti dia yg akan membanyu kita pula. Insya Allah....

  • Norafni Razali Sahabat2 semua... Kita kena cari dan hantar anak2 kita ini ke Nasom atau ke sekolah2 kerajaan atau kalau berkemampuan yg berbayar. Kita kena biarkan anak2 kita berada dlm masyarakat. Ini utk kebaikan anak2 kita. Biar mereka tahu, bukan semua org baik pd mereka. Yg memahami anak kita terima kasih.. (Guru2 ni telah di latih untuk mendidik dan mengendali anak2 kita. Pernah saya tenguk cara mendidik ni agak kasar tapi ia membantu dlm kehidupan anak2 Autism ni). Kita x boleh duduk saja dan berserah pada takdir. Dulu saya pun rase mcm tu, tetapi sekarang saya rasa rugi pada anak saya.. sbb sebenarnya anak2 Autism ni anak yg tersangat cerdik... kemampuan mereka ni lebih dari kita.. Kita kena usaha lebih, kena tegas. Anak Autism ni faham apa yg diajar.

  • Noorsabarini Ibrahim alhamdulillah anak sy muhd Rayyan Dah boleh ikut ape yg sy ckp...mmg kena kerja keras utk mengajar diorg..bln 10 ni genap 4thn..lum antar sekolah lg..mendidik anak2 autism Perlu kesabaran yg tinggi..xperlu malu tp kite sbg ibubapa mesti buktikan yg anak kite jgk mempunyai kelebihan sendiri...

  • Rosliza Abd Ghani uwaa..bergenang air mata ku..and menitis akhirnya..w/pun kita x ada ank istimewa..tetap dpt rasa apa yg ibu2 rasa..sbb sya x mampu nk handle 1ank yg normal..kalu lah DIA bg ank yg istimewa..entah mcm mana sya nk handle..sya jnis cpt ilang sabar..cpt marah..cpt bising mulut dll..sifat penyayang dlm diri sya kuat..cuba tu lah..selalu rsa x mampu menjd ibu yg baik.

  • Rosliza Abd Ghani dkt tadika ank sya..ada sorg bdk istimewa umur sama dgn ank sya 4thn..sya tgk dia pg2 tdur dkt sofa opis..lps tu tgk dia aktif semcm..then sya tnya ckgu..rupernya hero tu istimewa autisme..dr bb dia msuk taska situ..now dh 4thn..tcher ckp dr x tahu ckp smpi skrg buleh ckp..pg ibu dia hntr..kdg dia tdur dr pg smpi t/hri..x msuk kelas tu normal..Tp bila msuk kelas..ckgu ckp dia buleh tjuk/ckp apa yg ckgu tnya..dia suka main benda2 gaget'..remote tv & hp ckgu selalu je dia buat main..sbb bdk2 gini dia akn cpt berfikir dgn benda2 gajet'...bg ibu bapa yg ada rzki > boleh lah dedah kn ank2 istimewa ni dgn gajet spt galaxi/ipad...otak diaorg cpt btindak..sabar lah ya semua yg DIA bg ni ada hikmah & rahmat..DIA x akn bg benda kalau hambanya x mampu pikul..

  • Zaza Masrini Ghazali Norzihan Zakaria kalau boleh.. hantarlah anak ke sekolah.... jangan takut sebab cikgu2 yg mengajar kelas anak2 istimewa ini adalah cikgu2 terlatih.... kalau dibiarkan tak bersekolah takut nanti anak puan tak mampu bergaul dengan masyarakat sebab tak biasa...

  • Zaza Masrini Ghazali Saya setuju apa yg pn. Rosliza cakapkan tu sebab anak saya sendiri mmg hantu gadjet.... dia bleh explore handfon tu dalam masa singkat.. pernah saya uji dia... "along... along amek gambar mama" then saya tengok dia terus pergi kat camera application.... terus dia snap... walaupun dia tak boleh cakap (cakap dengna bahasa yg susah nak faham) tapi dia faham setiap patah perkataan kita..

  • Azreen Azizol sy jga mpunyai anak lelaki autisma,pd mulanye sukar jg utk sy trma kdaan die sbb sy sndiri x kuat utk mnjaga die,tp apabila die dimskkan sek bulan 3 yg lpz ke sek pusat dlaman komuniti sy dpti die byk perbhn dri segi perangai nye..tp alhamdullilah..sy bc stiap komen yg diatas dn sy btl2 merase sebak dn sedey sgt2..sy hrp kt smua tabah dn kuat utk hdpi nye..sy jg ade tdgr tntg sek nasom kat ttwangsa tp itula sy x mampu nak mbyrnye dn sy sekolahkan anak sy di sek PDK taman ehsan bdktn ngn umah sy,cuma sy ingn btye adakah sek krjaan utk bdk autisma yg x bkmampuan mcm sy...

  • Azreen Azizol puan norashikin,ape kata puan cuba sekolahkan die di nasom atau PDK..

No comments:

Post a Comment

Tempah IKLAN anda di sini

IKLAN
IKLAN
IKLAN
IKLAN
Advertise Now!