Wednesday, December 26, 2012

Tumpuan berlebihan anak autisma


 
Tumpuan yang LEBIH kepada anak2 autisma pasti akan menyebabkan anak2 yang lain akan merasa seolah-olah disisihkan walaupun sebenarnya ianya tidak berlaku. Apakah cadangan anda untuk mengatasi masalah ini?
 
 
Komen Rakan2 KAA
 
 
Kak Ngah adik si aiman, menjaga aiman, lebih dari ibu menjaga aiman... kadang-kadang, cemburu juga ibu dengan perhatian aini si adik, kepada aiman, si abang.....
 
Rikka Bunyana Memberikan penjelasan dn pengertian kpd anak yg normal serta memberi dorongan dn suport bhwa dia bs lbh mandiri tnp bantuan bundanya dn mengajaknya untuk ikut serta membantu saudaranya yg autis ..
 
KeLvan Elson latih n didik c adik sejak kecil lg utk lebih mgenali c abgnya..
 
Pinksemalu Collections Saya asingkn satu waktu untuk dia shj..waktu tu ank saya yg autism sy akan tinggalkn dgn parents or suami. Kena pastikan mereka tahu mereka disayangi..selalu peluk, selalu ckp sayang n bagi hadiah juga. Ingat..anak kita yg typikal lah yg akn jaga anak autisme kita bila kita takde atau tak larat..
 
Yati Ali anak sy sll berebut brg..wl dah bli sama ttp si abg yg autism nak semua...cuma dgn mknn je nlh kongsi...saya pastikan makanan bkn saya yg hulur sorang sorang tp akan bg pd salah seorang dr mrk dan mrk sdrik akan agihkan sesama mrk utk didik sifat saling bkongsi...dr segi bkongsi barang blm bjaya lagi
 
Majdi Hamid saya buat aktiviti yg melibatkan mereka. si kakak dah faham masalah adiknya.
 
Sherifa Nawal slalu critakan pd ank2 lain ttg kekurangan abg/adik mrk..slow talk dgn mrk agr mreka faham masalah abg/adik..slalu katakan 'abg tak faham,dia x sihat, kena sayang dia, kena jaga dia....Alhamdulillah,stakat ini,ank2 sy yg lain, fhm masalah abg dia, sbb itu, bila abg dia xde dpn mata, mrk akn cari kot2 hilang kluar dr rumah, so mrk akn pastikan pintu b'kunci dll....

No comments:

Post a Comment

Tempah IKLAN anda di sini

IKLAN
IKLAN
IKLAN
IKLAN
Advertise Now!