Sunday, October 6, 2013

Keluhan kaum IBU kepada anak2 autisma terhadap kaum BAPA



"Apa harus saya laku kn?? kesian tgk Anak autisma X sbb xde kwn yg sanggup berkawan dengan nya...daddy Anak autisma X bnyk membantu dan x bole trima kekurangan Anak autisma X.."

  • Mohd Idrus Awang Kechil saya sebagai BAPA redha dengan kurnian Allah

  • دياح ديانا Dayah Dayana x pe puan..bykkan bersabr..puan terus berusaha tok anak tersbt,ank tue x minta tok jadi begitu puan..mgkin skrg dia sshkan kite insyaallah bile die dewasa dia menjadi tmpt kita bergantung..

  • Zue Zuera HealthyShop anak zue pon sama...dok umah jer...dia rase segan nk bercampo ngn anak2 jiran....tp elok pown, anak2 pndang rendah pd dia... but I dun mind...coz I know my son very gud boy... skrg Megat Rahmad 13thn and every year dpt anugerah pelajar cemerlang dlm class... kita harus bangga dengan anak kita...bg semangat...jgn bezakan mereka.... sebab mereka sgt istimewa....

  • Satariah Mohd Satar Bukan semua bapa camtu...ada yg ok. Yg tak ok tu nak kena bagi ok le...
  • Samsul Muariff Saroni kaum bapa kena ditemukan dgn kaum bapa yg senasib supaya mereka lebih berkesedaran ttg pendidikan anak2 autisme

  • Adeli Mat Isa x semua bapa cmtu..saya sndiri jaga anak saya autism brusia 2thn stgh..saya bwak lori pun saya bwak dia skli..

  • Qhaalisgenius Nabiel Anak2 ini membawa rahmad pada saya. Syukur saya mempunyai anak autisma yg bijak.

  • Irniwati Zakaria Anak2 autisme adalah anugerah Allah yg tidak ternilai harganya..
    Sy yakin ada seribu rahmat yg tersembunyi di sebalik kurniaan ini..xusah malu punyai ank sebegini kerana mereka sbenarnya sgt unik &teramat istimewa ..saya dan suami yakin ank kami adalah ank cemerlang pd masa depan..yg pnting sabar,usaha,doa & twakal..insyaAllah pasti mmbuahkn hasil..aminn..

  • Uni Leni Pessel Sy btuh yayasan/asrama(autis) buat anak sy, yg anakny bs ditinggal dsitu. Mungkin ibu/bapk tau ada dmna.krna setiap hr anak sy sllu ngamuk dn sy sangaat kerepotan.karna anak sy sudah besar (11 thn) dn tenagany jg tk terkandalikan.

  • Oja Uja Suami sy korbankn karier demi anak istimewa ni...katanya kehidupan dunia tak menarik tanpa kehadiran anak istimewa ni

  • Cenderahati Perkahwinan Sue Dugaan buat puan. Banyakkan bersabar dan doa supaya lembut hati suami

  • Nor C Ah Boharim Saya faham perasaan puan, cuba dapatkan sokongan keluarga dan kawan2. banyakkan sabar dan doa, pernah terjadi kepada saya, tak ada tempat nak mengadu cuma pada ALLAH saya serahkan segalanya, alhamdullilah saya dapat hasilnya, bila dah ada kemajuan barulah suami sama2 menyokong.Walaupun agak lewat, namun itupun sudah sangat besar rahmatnya buat saya.

  • Zuraidah Alias Alhamdulillah suami saya sejak dia tahu anak dia autis saya lihat kasih sayang dia bertambah.dan yg paling buat saya terharu dia tak malu bgtau pada kawan2 dia yg dia ada anak autis...malah berbangga dgn keistimewaan yg dimiliki oleh anak kami...

  • Nor Maizatul Azta Sanip Syukur alhmdulilah kerna Allah masih sudi mgurniakan nikmat anak bbanding org lain yg masih belum dikurniakan zuriat.Anak adalah ujian Allah sbg jambatan ke akhirat dan setiap kita akan dtanya thadap setiap amanah yg telah dpertanggungjwbkn wlpn sbesar zarah.Usaha,doa,tawakal dan redha adalah senjata org mukmin....yg paling penting kita belajar erti bsyukur inShaAllah akan Allah tambah nikmatNya lg dr sumber rezki yg tidak dsangka2.Allah mpyai perancangnNya sendiri atas setiap sesuatu hanya kita sbg hambaNya yg selalu bkeluh kesah dan bsangka yg tidak baik atas tiap ujian yg diberikan.Setiap ujian yg diberikan adalh utk mguji keimanan dan mgajak kita utk bmuhasabah dan bfikir apakah MESSAGE yg hendak disampaikan oleh Allah kpd kita.Kita sbg hamba selalu mlakukan dosa atas stiap kesilapan dan kelalaian tanpa kita sedari dan selayaknya kita dihukum tetapi Allah telah mberi tangguh sehingga ke satu waktu/masa di mana apabila sampai saat itu tidak ada seorgpun yg dapat melambatkannya @ mpercepatkannya walaupun sesaat iaitu kematian. Semoga Allah akan sentiasa mgampun dan mberi taufik hidayah kpd kita untuk mjadi hambaNya yg lebih bertaqwa dan lebih baik dari semlm.Aminnn

  • Suhaimi Abu Zafran Tak sepatutnya mcm tu....

Sumber: KAA fb

No comments:

Post a Comment

Tempah IKLAN anda di sini

IKLAN
IKLAN
IKLAN
IKLAN
Advertise Now!